Anja Uusi-Erkkilä

Olen 62-vuotias äiti ja mummu Ylöjärven Viljakkalan Mannista. Tieni on kulkenut Viljakkalaan Nokialta, josta olen kotoisin. Vuonna 1983 muutimme silloiseen Viljakkalaan, perustimme yrityksen, ostimme omakotitalon ja sain vakituisen työpaikan sairaanhoitajana Sotainvalidien Sairaskoti Honkalasta.

Perheeseemme syntyi kolme lasta, kaksi poikaa ja tytär. Nyttemmin olen saanut mummun arvonimen; tyttärelläni on kolme poikaa. Kaikki kolme lastani ovat syntyneet ja kasvaneet Viljakkalassa ja asuvat kaikki perheineen Mannin alueella, kuten minäkin. Olen koulutukseltani kosmetologi, yrittäjä, merkonomi ja sairaanhoitaja.

Lupauduin kuntavaaliehdokkaaksi, koska haluan, että Ylöjärven keskusta-alueen kehittämisen lisäksi muistetaan myös ns. reuna-alueita, kuten Viljakkala ja Kuru. Myös näillä alueilla asuu ihmisiä tarpeineen. Sydäntäni lähellä ovat lapset, nuoret ja ikäihmiset. Lasten ja nuorten harrastustoimintaa on tuettava, oli se sitten jääkiekkoa, yleisurheilua, jalkapalloa, pesäpalloa, baletttia, kuvataidetta tai moottoriurheilua. Näistä edellä mainituista minulla on omakohtaista kokemusta.

Toimin Mannin Asukasyhdistys ry:ssä, Kyrösjärven Hengitysyhdistyksessä ja Lions Club Kyröttärissä.

Haluan vaikuttaa Viljakkalan puolesta, hyvässä hengessä ja yhteistyötä tehden. Ympäristö ja viihtyvyys huomioiden. Täällä on hyvä elää, asua, hengittää ja harrastaa.